Informasi Terkini

Artikel Dari Bangku Pasti Ke Meja Pengarah Oleh Pasti Negeri Perak / Nov 30, 2021

Setelah berakhirnya kepimpinan mantan PengarahJabatan PASTI Negeri Perak, Mohd Azahari bin Yahaya atas faktor usia yang telahmelepasi umur kepemudaan pada 23 Oktober 2021. Mohamad Luqman bin MohamadKhairi kemudiannya telah diamanahkan sebagai Pengarah Jabatan PASTI NegeriPerak bagi sesi 2021-2023 bermula 12 November 2021.


Anak sulung dari 8 orang adikberadik ini merupakan putera kepada Allahyarham Mohamad Khairi bin Md Daud (MantanPenolong Setiausaha PAS Kawasan Lenggong) dan Zainab binti Ahmad (TimbalanKetua Dewan Muslimat PAS Kawasan Lenggong). Pendidikan awalnya bermula di PASTIAt-Taufiq Kampung Gerik yang bondanya juga merupakan salah seorang guru diPASTI berkenaan. Beliau kemudiaanya mendapat pendidikan di Sekolah KebangsaanMahkota Sari Gerik sebelum menyambung pengajian ke Maahad Tahfiq Al-Quran(MTQTM) Tanah Merah dan SMU(A)Al-Ihsan Tanah Merah di Kelantan. Beliau seterusnya melanjutkan pengajian peringkat diploma dalam bidang Syariah di Kolej IslamAntarabangsa Sultan Ismail Petra (KIAS) Nilam Puri Kelantan dan terlibat aktifdi peringkat sekolah dan kampus sebagai Pengerusi Badan Dakwah dan KepimpinanIslam 2007, Pengerusi Nadi Al-Syariah (NAS) 2009/2010 dan EXCO PersatuanMahasiswa KIAS selama 3 sesi.


Penglibatan bapa kepada 3 orang putera ini dengan PASTI bermulasekitar tahun 2016 sebagai Setiausaha PASTI Ar-Rahim Taman Raflesia dan SetiausahaPASTI Kawasan Lenggong sebelum diserap sebagai Ketua Unit ICT PASTI Perak. Padatahun 2019 beliau kemudiannya diamanahkan sebagai Pengerusi PASTI KawasanLenggong dan dalam masa yang sama dilantik sebagai Penolong Setiausaha PASTIPerak sebelum ditaklifkan sebagai Timbalan Pengarah PASTI Perak.

 


Semoga beliau bersamabarisan kepimpinan Jabatan PASTI Perak sesi baharu ini diberikan kekuatan bagimengemudi PASTI Perak dengan jayanya.

KEMASKINI TERUS KEPADA ANDA!

Jadi yang pertama mendapatkan kemaskini dari kami melalui emel!