Informasi Terkini

Berita Tambun, Lumut Juara Baru Bola Sepak Dan Bola Jaring Pasti Perak 2023 Oleh Pasti Negeri Perak / Aug 28, 2023

Kejohanan Sukan Bola Sepak Bola Jaring PASTI Perak yang menyaksikan persaingan 22 kontijen sukan PASTI kawasan yang berlangsung hari ini telah diadakan di Manjung Indoor Sports Arena di Sitiawan.


Program ini telah dibuka tirainya dengan kemeriahan perarakan perbarisan kontijen yang penuh kreativiti. Membuka sesi ucapan ialah Ustaz Luqman Khairi (Pengarah PASTI Perak) disusuli dengan ucapan oleh YB Ustaz Zulfadli Hj Zainal (Timbalan Ketua Pemuda PAS Perak merangkap ADUN Slim) sebelum disempurnakan ucapan perasmian oleh YB Hj Rosli Abd Rahman (Timbalan Pesuruhjaya II PAS Perak merangkap ADUN Permatang Pasir).


Menariknya kejohanan edisi ini menyaksikan muka baharu berjaya merampas penguasaan juara bertahan bagi kedua-dua acara apabila Tambun telah diangkat sebagai Johan Bola Sepak setelah berjaya menundukkan Taiping peringkat separuh akhir dan seterusnya menafikan kemaraan Lumut di peringkat akhir. Gerik pula berjaya mendapat kedudukan ketiga setelah berjaya menafikan kebangkitan Taiping. Tuan rumah Lumut berjaya menggandakan kecemerlangan setelah berjaya meraih kedudukan naib juara bola sepak dan menjadi pemenang baru bagi acara bola jaring setelah berjaya menjinakkan juara bertahan Parit Buntar di peringkat akhir dalam aksi sengit yang penuh dramatik. Teluk Intan pula tidak pulang dengan tangan kosong setelah berjaya menempatkan diri di kedudukan ketiga apabila berjaya menewaskan Lenggong.


Berikut adalah kedudukan keseluruhan :


BOLA JARING

Johan : Lumut

Naib Johan : Parit Buntar

Ketiga : Teluk Intan

Keempat : Lenggong


BOLA SEPAK

Johan : Tambun

Naib Johan : Lumut

Ketiga : Gerik

Keempat : Taiping


#JabatanPASTINegeriPerak

#PemudaPASPerak

#MendidikGenerasiAlQuran

#RijalAlDaulah 

KEMASKINI TERUS KEPADA ANDA!

Jadi yang pertama mendapatkan kemaskini dari kami melalui emel!